Jelen tájékoztató tartalmazza a Hoffmann-né Gábor Szilvia egyéni vállalkozó (1047 Budapest, Attila utca 144/a.), telefon: +36 302212891, email: husvetitarsasjatek@gmail.com (a továbbiakban: Üzemeltető) által üzemeltetett https://husvetitarsasjatek.myshoprenter.hu címen elérhető weboldal használatára, valamint Üzemeltető szolgáltatásainak igénybevételére, vonatkozó általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF).
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, magatartási kódexre nem utal. A weboldal működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésre állunk.
Az eladó adatai
A szolgáltató neve: Hoffmann-né Gábor Szilvia e.v.
A szolgáltató székhelye: 1047 Budapest, Attila utca 144/a.
A szolgáltató elérhetősége: husvetitarsasjatek@gmail.com
Adószáma: 40848200-1-41
Telefonszáma: (+36 30) 2212891
Felhasználási feltételek hatálya
Jelen felhasználási feltételek a https://husvetitarsasjatek.myshoprenter.hu weboldal használata, az azon elérhető szolgáltatásainak körébe tartozó valamennyi szerződéses jogviszony tekintetében meghatározza a felek jogait és kötelezettségeit, illetve az egyéb szolgáltatások igénybevételével összefüggő körülményeket. A jelen felhasználási feltételek hatálya valamennyi Felhasználóra kiterjed.
A jelen felhasználási feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen felhasználási feltételek értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény („Ptk."), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény és a Grt. vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
A jelen felhasználási feltételek 2025. március hó 15. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad.
A https://husvetitarsasjatek.myshoprenter.hu oldalon regisztráló felhasználó a regisztrációval elismeri, és magára nézve kötelezően elfogadja a jelen ÁSZF-et. Tisztában van a rendelés, és a teljesítés feltételeivel. Ismeri az Internet lehetőségeit és korlátait, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és az esetleges hibákra.
A regisztrációs lap téves vagy hibás kitöltése esetén a regisztráció érvénytelen. Az ebből származó esetleges téves teljesítésért az Eladó semmilyen formában nem vállal felelősséget.
A felhasználási feltételeket Üzemeltető módosíthatja.
A https://husvetitarsasjatek.myshoprenter.hu weboldal használatára vonatkozó rendelkezések
A https://husvetitarsasjatek.myshoprenter.hu oldalon található webshopban történő vásárlás internetes vásárlásnak minősül.
Az internetes vásárlás a távollévők között megkötött szerződések közé tartozik, / 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet / azaz a szerződéskötésre a kereskedő és a fogyasztó egyidejű jelenlétének hiányában kerül sor. A fogyasztó az eladó (a szolgáltató) által üzemeltetett internetes áruházban (más néven webáruház, webshop, online shop, e-üzlet) virtuális módon, az egérrel történő kattintások vagy e-mail útján rendeli meg a kiválasztott terméket. A virtuális bevásárlás folyamata magában foglalja az előzetes regisztrációt, a honlapon megjelenített árukatalógusban való böngészést, a termékek kiválasztását és kosárba helyezését, a kosár tartalmának frissítését és törlését, a teljesítési és szállítási feltételek kiválasztását, a pénztárban való fizetést, a megrendelés leadását, valamint a szolgáltatótól a megrendelésre küldött visszaigazolást is.
Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a https://husvetitarsasjatek.myshoprenter.hu weboldalon tartalmát bármikor módosítsa, vagy hozzáférhetőségét a jelen felhasználási feltételekben foglaltak betartásával megszüntesse.
Üzemeltető nem garantálja, hogy a https://husvetitarsasjatek.myshoprenter.hu weboldalhoz való hozzáférés zökkenőmentes. A hozzáférésért a tárhelyszolgáltató fel nem róható hibáiból, továbbá az esetleges üzemzavarokból eredő károkért Üzemeltető nem vállalja a felelősséget.
Vásárlás
A webshopban történő vásárlás feltétele az oldalon történő regisztráció. Az adatkezeléssel kapcsolatos eljárásrend és tájékoztató itt érhető el.
- A megjelenített termékek csak online rendelhetőek meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, de nem tartalmazzák a kiszállítás díját.
- A webshopban Üzemeltető részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, annak forintban értett fogyasztói árát.
Rendelés menete
- A webshopban található termékeket a Felhasználó a Kosárba helyezve gyűjtheti, majd a Kosárra kattintva navigálhat végig a vásárlás és fizetés procedúráján. A Kosár tartalma bármikor módosítható.
- A megrendelés, és annak visszaigazolása akkor tekintendő Üzemeltetőhöz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Üzemeltető kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni. A megerősítés után a megrendelés hivatalossá válik, és a választott fizetési-, és kiszállítási módon teljesíthető, illetve átvehetővé válik.
- Amennyiben banki átutalást választott, az átutalás előtt munkatársunk el fogja juttatni a Felhasználó részére a megrendelésről szóló számlát, ami alapján teljesíteni tudja a végösszeg kifizetését a megadott számlaszámra.
- Amennyiben az oldalon hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől (lásd V. pont).
- A megrendelések feldolgozása minden munkanap 10-18 óra között történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.
- Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól, illetve banki átutalás esetén a pénz megérkezésétől számított 5 munkanapon belül.
- Rendelésedet visszaigazolástól számított 10 munkanapig tesszük félre neked (előrendelés esetén ez a megjelenéstől számított 10 munkanap).
Fizetési módok
Fizetés banki átutalással: A megrendelést átutalással csak akkor szükséges fizetni, amikor a rendelés minden tétele "Átvételre előkészítve" státuszt kapott.
Erről a vevő díjbekérőt kap a www.szamlazz.hu oldalon keresztül, melyben megtalálható a fizetendő összeg, illetve a szükséges banki adatok is. Az utalást ezen értesítő kézhez vételétől számított 8 napon belül kell átutalni. Ezen határidő elmulasztása a rendelés törlését eredményezheti.
Fizetés utánvéttel: Amennyiben a Vevő a megrendelt terméket házhoz szállítással rendeli meg, lehetősége van utánvéttel fizetni, amelyet készpénzzel vagy bankkártyával az MPL Postacsomag szolgáltatás által tudja teljesíteni. Az utánvétkezelés költsége 216 Ft.
Szállítás
A szállítás történhet
- A MPL csomagszállítóval
A megrendelt terméket a megrendelés beérkezését követően az MPL a saját feltételei szerint szállítja ki a Vevő részére. Utánvét esetén a termék ellenértékét és a szállítás költségét a szállítást teljesítő futárnak az átvételkor kell kifizetni. Az MPL kiszállítás díja a termék árán felül háznál történő kézbesítés esetén további 2490 Ft, postán maradó címzés esetén 1290 Ft, PostaPontra történő címzés esetén, valamint csomagautomatára történő címzés esetén 1490 Ft. Utánvétes vásárlás esetén a termék árán és a szállítási díjon felül további 216 Ft utánvét díj terheli a vásárlást.
Minden szállításunk az alábbi tulajdonjog-fenntartással történik: az áru tulajdonjogát mindaddig fenntartjuk Üzemeltető részére, amíg az áru ellenértéke teljes mértékben kiegyenlítésre nem kerül. Az ezen idő alatt bekövetkezett sérülésekért a vásárló felel.
A Ptk. rendelkezéseinek megfelelően Vevőinket elállási/felmondási jog illeti meg, amelyet az alábbiak szerint gyakorolhatnak.
A Polgári Törvénykönyv, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet alapján biztosítjuk a Vevőink számára az elállási/felmondási jog gyakorlását, illetve a megrendelt termékek visszavételét. A Vevő elállási és felmondási jogát akként gyakorolhatja, hogy a 14 napos elállási határidőn belül benyújtja az elállási/felmondási nyilatkozat-mintát vagy az elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát közli Üzemeltetővel annak elérhetőségeinek bármelyikén.
A Vevő az elállási jogát a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül, indokolási kötelezettség nélkül gyakorolhatja. A Vevő az elállási jogát a szerződés megkötésének a napjától a termék átvételéig terjedő időtartamban is gyakorolhatja. Az elállási jog csak a fogyasztónak minősülő Vevők által gyakorolható, tehát azon személyek által, akik a szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül eljáró természetes személyek. Gazdálkodó szervezeteket (vállalkozásokat) az elállási jog a vonatkozó jogszabályok alapján nem illeti meg.
A hivatkozott Korm.rendelet 29. §-a szerint bizonyos termékek esetén a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát (így pl.: hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver esetében ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta, olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében, olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel, olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak). Üzemeltetőnél a Vevők minden termék esetében gyakorolhatják elállási jogukat. Elállási jog gyakorlása esetén a Vevőnek a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül számlával együtt kell visszajuttatnia a 1047 Budapest, Attila utca 144/a alatti címünkre. Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztónak kell megfizetnie a termék visszaküldésének a költségeit.
A vállalkozás nem köteles megtéríteni azokat a többletköltségeket sem, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vevő a Társaságunk által felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott, illetve azt az esetet, ha a Vevő több megrendelt termék közül nem mindegyik vonatkozásában gyakorolja az elállási jogát. Üzemeltető kizárólag sérülésmentes, hiánytalan tartalmú termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni. A vállalkozás követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés megtérítését.
Amennyiben a Vevő az elállás jogát a megrendelést követően, de a kiszállítás előtt gyakorolja semmilyen fizetési kötelezettsége nem keletkezik. Ha a Vevő a fentiek szerint eláll a vásárlási szándékától (a szerződéstől), Üzemeltető haladéktalanul, de legkésőbb a Vevő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vevő által teljesített ellenszolgáltatást. A visszatérítést Üzemeltető mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vevő nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- Telefon: +36-30-2212891
- Internet cím: https://husvetitarsasjatek.myshoprenter.hu
- E-mail: husvetitarsasjatek@gmail.com
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület |
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület |
Békés Megyei Békéltető Testület |
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület |
Budapesti Békéltető Testület |
Csongrád Megyei Békéltető Testület |
Fejér Megyei Békéltető Testület |
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület |
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület |
Heves Megyei Békéltető Testület |
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület |
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület |
Nógrád Megyei Békéltető Testület |
Pest Megyei Békéltető Testület |
Somogy Megyei Békéltető Testület |
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület |
Tolna Megyei Békéltető Testület |
Vas Megyei Békéltető Testület |
Veszprém Megyei Békéltető Testület |
Zala Megyei Békéltető Testület |
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU